Leczenie łuszczycy | Kraków

tel. 505 304 611

Łuszczyca to przewlekła, niezakaźna choroba o podłożu genetycznym. Cechą łuszczycy jest nadmierne, patologiczne namnażanie się komórek naskórka. Powoduje to dokuczliwe i nieestetyczne plamy i łuszczenie się skóry. Często spotykana jest łuszczyca paznokci (czasem to jedyny objaw choroby u danej osoby) i łuszczyca skóry głowy. Czasami proces zapalny obejmuje też stawy, a nawet śluzówki. Bywają też postaci nietypowe, które rozpozna tylko doświadczony klinicysta.

Leczenie łuszczycy

Zwykle chory obszar jest niewielki i objawia się np. tylko łupieżem. W cięższych przypadkach dochodzi do uogólnienia procesu zapalnego, co może doprowadzić nawet do zapalenia całej skóry. Ta postać choroby jest wyjątkowo wyniszczająca dla organizmu.

Należy podkreślić, że łuszczyca nie jest zakaźna i w żaden sposób nie grozi otoczeniu.

Jak leczy się łuszczycę?

Leczenie łuszczycy zależy od jej rozległości, nasilenia, wieku pacjenta, jego ogólnego stanu zdrowia i możliwości finansowych. Należy podkreślić, że medycyna stale się rozwija, co pozwala wdrażać nowe metody zindywidualizowanego leczenia.

Używam zarówno preparatów roślinnych, jak i najnowocześniejszych technik-terapii biologicznej i lasera. Niezbędną częścią leczenia łuszczycy jest też nauczenie pacjenta i jego rodziny pielęgnacji oraz odpowiedniej higieny życiowej.

Gdzie leczyć łuszczycę w Krakowie?

Jako dermatolog leczę chorych na łuszczycę od wielu lat. Cenię sobie stałą współpracę z pacjentem, bo dzięki temu mogę we właściwym momencie reagować na nowe potrzeby związane z jego chorobą i zmianami życiowymi. Jako ekspert w programach badawczych przodujących firm farmaceutycznych mam dostęp do najnowocześniejszych lekarstw i diagnostyki łuszczycy.