Leczenie łuszczycy | Kraków

tel. 509 295 280

Co to jest łuszczyca?

Łuszczyca to przewlekła, niezakaźna, złuszczająca dermatoza o podłożu genetycznym, polegająca na nadmiernym, patologicznym namnażaniu się komórek naskórka. Powoduje to dokuczliwe i nieestetyczne plamy na skórze (łuski). Niekiedy choroba zmienia tez paznokcie, a czasami proces zapalny obejmuje też stawy.

W wielu przypadkach chory obszarjest niewielki i objawia się np. tylko łupieżem. Jednak czasem dochodzi do uogólnienia procesu zapalnego co może doprowadzić nawet do zapalenia całej skóry. Ta postać choroby jest wyjątkowo wyniszczająca dla organizmu.

Należy podkreślić jednak, że łuszczyca nie jest zakaźna i w żaden sposób nie grozi otoczeniu.

Jak leczy się łuszczycę?

Leczenie łuszczycy zależy od jej rozległości, nasilenia, wieku pacjenta, jego ogólnego stanu zdrowia i możliwości finansowych.

Używam zarówno preparatów roślinnych jak i najnowocześniejszych technik terapii biologicznej i lasera. Za niezbędną część terapii uważam też nauczenie pacjenta i jego rodziny odpowiedniej pielęgnacji i higieny życiowej.

Gdzie leczyć łuszczycę w Krakowie?

Jako dermatolog od wielu lat leczę łuszczycę u wielu chorych. Cenię sobie wieloletnią współpracę z pacjentem co pozwala mi adekwatnie reagować na zmieniające się potrzeby związane z jego chorobą i zmianami życiowymi. Mogę wówczas także zaproponować mu dostęp do najnowocześniejszych leków i diagnostyki w ramach programów badawczych wiodących firm farmaceutycznych z którymi współpracuję jako ekspert.